Schoen“Wasserij Schoen uit Alkmaar is dé innovatieve wasserij voor horeca- en bedrijfskleding. Al sinds 1874 wordt hier van generatie op generatie professioneel gewassen. De machines en technieken zijn veranderd, maar de service is nog als vanouds”, aldus Kees Schoen. Ook voor verhuur van linnen kunnen klanten, veelal hotels en vakantieparken (en bijvoorbeeld AZ), bij ons terecht. “Daarbij leveren wij Fair Trade-handdoeken. In aanschaf wellicht iets duurder, maar ze worden door uw gasten wel als zeer plezierig ervaren én ze gaan wel twee keer zo lang mee. Tel uit je winst!”

“Onze belofte is helder”, zegt Kees Schoen: “Wasserij Schoen staat voor goed gewassen goed, en dat betekent niet alleen dat u uw textiel schoon en fris terugkrijgt. Het betekent ook dat we oog hebben voor mens en natuur. Wasserij Schoen heeft groen hoog in het vaandel staan.

Dankzij innovatieve technieken en slimme processen hebben wij het verbruik van gas en elektra gehalveerd. Dit levert was na was winst op voor het milieu. Ook met water zijn we zuinig. We hebben ons eigen waterzuiveringssysteem, waardoor we zoveel mogelijk water opnieuw gebruiken. Bovendien hebben we reservoirs waarin regenwater wordt opgevangen, een natuurlijke bron van waswater. Van 17 liter water per kilogram wasgoed zijn we inmiddels terug naar nog maar 3,5 liter!

Ongeveer tien jaar geleden hebben wij op aanraden van onze bankman de overstap gemaakt naar WEA. Vanaf dag één hebben ze zich erg betrokken en persoonlijk opgesteld. Dit waardeer ik zeer. Groot verschil en voordeel van WEA zijn daarbij dat ik zekerheid en continuïteit heb: de kennis zit niet in één persoon, maar in één bedrijf. Toen bijvoorbeeld mijn accountant Marjolein Leegwater met zwangerschapsverlof ging, werd zij naadloos vervangen door een andere Marjolein, zeer prettig. Elke vier weken maken en bespreken we de cijfers. Je moet er tenslotte bovenop zitten. Juist als het goed gaat, moet je heel alert en eigenlijk nooit tevreden zijn!

Super vind ik ook de informatieavonden van WEA Personeel. Ik begrijp niet dat niet meer ondernemers deze avonden bezoeken. Je steekt er telkens weer iets van op en ze zijn zeer laagdrempelig.

Puntje van aandacht? Omdat we toch al helemaal bij zijn, zou het mooi zijn als we het jaarrapport al op 1 januari zouden ontvangen!”

Meer informatie: www.wasserijschoenbv.nl